Gedragsproblemen in de klas

Een last of een uitdaging?

Gedragsproblemen…
Er zijn al vele definities voor bedacht.

Eigenlijk komt het er op neer, dat een kind of een aantal kinderen niet doen wat jij als leerkracht of docent graag wilt. De verschijningsvormen van “gedragsproblemen”, zijn even divers als dat er kinderen zijn. Iedere leerkracht/docent kent zijn eigen voorbeelden.

gedragsproblemen

Hoe kun je aankijken tegen gedrag- en leerproblemen?

Voor wie?

Voor iedereen die binnen school rechtstreeks met “uitdagende” leerlingen te maken heeft: docenten/leerkrachten, zorgcoördinatoren, zorgconsulenten, intern begeleiders en remedial teachers

Programma:

Aan bod komen de volgende onderwerpen:  

  • Wat zijn de meest voorkomende gedrags- en leerproblematieken in het onderwijs?
  • De Do’s en Don’ts daarbij in een klassensituatie.
  • Praktisch werken: gedragsproblemen in kaart brengen.
  • Wat is jouw leerkracht/docentengedrag? Wat gaat er goed en wat kan er beter?
  • Interventietechnieken om ongewenst gedrag te laten afnemen
  • Straffen of belonen?
  • Casussen vanuit deelnemers worden besproken vanuit rollenspel en intervisie
  • Mogelijke andere invalshoeken n.a.v. inschrijving, vragen en casussen van deelnemers

Er zal een handelswijzer worden uitgedeeld met daarin de meest voorkomende leer- en gedragsproblematieken en handelingsadviezen voor in de klas.

Wat levert het op?

Je krijgt inzicht in jouw leerkracht/docentgedrag.
Leer om te zien wat jij kunt doen om je lesplezier te behouden en je lesdoelen te kunnen bereiken.
Zie waar kansen en mogelijkheden liggen om uit alle leerlingen het beste te halen!

Tijdsinvestering

De training bestaat uit twee dagdelen interactief en een dagdeel werken vanuit casussen en rollenspel.

Mogelijkheid

Wilt u een incompany training op uw school, maak dan een vrijblijvende afspraak om deze voor u op maat te maken!

Voor meer informatie en kosten:

Mail of bel : 

→ info@coaching-spring.nl  

→ 06 403 190 25 (Désirée Brugmans)