Praten kan toch iedereen?

Gesprekstechnieken

Het enige moment waarop je echt communicatie hebt,
is als twee mensen de taal even goed of even slecht spreken. 

 

Doel

Deze training is bedoeld om de vaardigheden, kennis en inzichten voor het voeren van effectieve en professionele gesprekken te vergroten of de baas te worden.
Dat betekent veel gesprekstechnieken oefenen, maar ook weten wat voor communicatie- en luistertype je bent.
Wat wil je daarna graag behouden en wat wil je anders gaan doen?

Voor wie?

Voor iedereen die professioneel gesprekken moet voeren en dit bewuster wil gaan doen met nieuwe handvatten en inzichten.

Programma

 Aan bod komen de volgende onderwerpen:  

  • Gespreksvaardigheden: welk soort gesprekken kun je voeren? Hoe pak je het aan?
  • Verschillende luistertypen
  • Ben jij je bewust van de verschillende rollen die mensen hebben binnen communicatie? Er wordt onderscheid gemaakt tussen vier communicatiestijlen.
  • Hoe ontvang en geef je feedback?
  • Casussen vanuit deelnemers worden besproken vanuit rollenspel en intervisie
  • Mogelijke andere invalshoeken n.a.v. inschrijving, vragen en casussen van deelnemers

Er zal een reader met gesprekstechnieken uitgedeeld worden.

Wat levert het op?

Je communicatie wordt doelgerichter en bewuster gevoerd omdat je weet wat voor communicatiestijl jezelf hebt en wat voor luistertype je bent.
Gesprekstechnieken worden verbeterd en je bent vaardiger geworden in het voeren van gesprekken.

Tijdsinvestering

De training bestaat uit 2 dagdelen interactief en 1 dagdeel werken vanuit casussen en rollenspel.

Een klantspecifieke en/of in-company training is op verzoek ook mogelijk.
Maak dan een vrijblijvende afspraak om deze op maat te laten maken!

→ Plan een gratis gesprek 

Of bel: 06 403 190 25  (Désirée Brugmans)