Spring! Coaching & Training
Less stress
  • Home
  • Maak een afspraak
  • Long Covid
  • Loopbaan en werkplezier
  • Stress
    • Burn-out preventie
    • Ziekteverzuimpreventie
  • Over ons
    • Wat klanten zeggen
    • Praktijkruimte
    • Tarieven
    • Privacyverklaring
  • Nieuws
  • Blog
  • Onderwijs
    • Motivatietraining
    • Haal de druk af van werkdruk
    • Grip op gedrag
    • Studiekeuzebegeleiding
  • Workshop/trainingen
    • Pensioen in Zicht
    • De druk af van werkdruk
    • Grenzen stellen
    • Stress! En wat nu?
    • Werk- en privétijd in balans
    • Goed in gesprek

Home » Nieuws » Check-In interview

dec 09

Check-In interview

Door : Desiree-Category : Nieuws

Wil je de betrokkenheid van je personeel vergroten?

De coronacrisis zorgt ervoor dat een derde van de Nederlandse medewerkers minder loyaliteit voelt naar hun werkgever en dat bijna de helft van de medewerkers minder positief is over zijn of haar baan, zo blijkt uit recent onderzoek.

Maak een koffieafspraak met elkaar!

Voer een check- in. Het kan veel inzicht geven in de werkbeleving van medewerkers.
Het werken met een check-in is een eenvoudige, maar krachtige manier om gelijk aan het begin van een ontmoeting persoonlijke verhalen te delen. 
Check-in-interviews zijn gesprekken tussen een leidinggevende en een medewerker. Ze nodigen uit tot diepere persoonlijke interactie. Met een check-in-interview kom je meer te weten over het perspectief van een medewerker: wat werkt, wat niet, en hoe blijft hij of zij gelukkig op het werk.

Doel

Check-in-interviews helpen organisaties, leidinggevenden en teams om te begrijpen wat ze goed doen en waaraan gewerkt kan worden. Bovendien waarderen medewerkers deze gesprekken en wordt er een gevoel van wederzijds vertrouwen opgebouwd  omdat ze zorgen dat medewerkers zich gehoord en gezien voelen.
De uitkomsten kunnen leiden tot maatwerkoplossingen: wat zijn de behoeften van deze medewerker en hoe kunnen de leidinggevende en/of de teamleden hierin voorzien?
Als je weet wat medewerkers nodig hebben, kun je tijd, energie en geld besteden aan de juiste dingen!

Een 1-op-1-gesprek is dé manier om je medewerkers te leren kennen, om vertrouwen, begrip en respect op te bouwen, om oprechte interesse in je medewerkers te tonen en om altijd op de hoogte te zijn van wat er leeft op de werkvloer. Een goed 1-op-1-gesprek heeft (dus) niet alleen invloed op de medewerkerstevredenheid en hun betrokkenheid, maar ook op de mate waarin de leidinggevende op de hoogte is van alle ontwikkelingen binnen de organisatie. Waar nodig kun je direct begeleiding, support en eventueel een coachtraject aanbieden.

Weet wat je medewerkers nodig hebben

Tevreden medewerkers zijn loyale medewerkers.
Tevreden medewerkers zijn meer betrokken, minder ziek en zijn je beste ambassadeur. Ze zorgen voor tevreden klanten, een goede sfeer en zijn je eersteklas visitekaartje.

De beste vragen voor een check-in interview

Stel vragen over verschillende thematieken:

  • Vragen over werkgeluk en werkbeleving
  • Vragen over de organisatie
  • Vragen over de relatie met collega’s en leidinggevende

Wil je meer info over aanpak en welke vragen?

→ Neem contact op!

Contact

tel: 06 40319025

info@coaching-spring.nl

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Spring! Coaching & Training